Cześć again!
Czas na rozłożenie na części pierwsze egzaminacyjnego czytania. Będzie podobnie jak we wpisie ze słuchaniem, zaczniemy więc od informacji jaką podaje CKE:
Do tego obejrzyjmy filmik Nowej Ery, który bardziej obrazowo przekazuje informacje, wyjaśnia nowe formy (nieobecne na egzaminie gimnazjalnym) sprawdzania umiejętności czytania jakimi są zadania wieloetapowe oraz udzielanie odpowiedzi w języku polskim, wspomina o tym, jak są sprawdzane udzielone odpowiedzi, co może być sprawdzane w zadaniu, a także podaje strategie, o których warto pamiętać wykonując zadania.
Na tej stronie warto zajrzeć do plików PDF
a) Egzamin 8-klasisty: Rozumienie tekstów pisanych (3. kolumna), gdzie znajdują się przykłady poszczególnych typów zadań:
– wielokrotny wybór,
– dobieranie zdań do luk,
– dobieranie tekstów do zdań,
– uzupełnianie luk w języku angielskim,
– uzupełnianie luk w języku polskim,
– uzupełnianie luk na podstawie dwóch tekstów,
– odpowiedzi na pytania,
– wybór wielokrotny oraz uzupełnianie luk na podstawie dwóch tekstów;
b) Egzamin 8-klasisty: Strategie – rozumienie tekstów … (1. kolumna), w którym poszczególne typy zadań są opatrzone w szczegółowy komentarz podpowiadający, jak strategicznie podejść do rozwiązania.
Jeśli chodzi o praktyczną stronę, to wskakujcie tu:
a) lingua.com – odpowiedzi pokazują się zaraz po zaznaczeniu, możliwe pobranie zadania w wersji PDF;
b) engly.pl – zadania typowo egzaminacyjne;
c) britishcouncil – ćwiczenia online różnego typu, podzielone na poziomy;
e) englishteststore – ćwiczenia online typu multiple choice i true-false podzielone na poziomy;
f) test-english – ćwiczenia online podzielone na poziomy, odpowiedzi pokazują się po ukończeniu zadania.
A co z planszówką? Pomysł, jak połączyć egzaminacyjne czytanie z graniem w planszówkę, czeka we wpisie egzamin ósmoklasisty – słuchanie ♦
Na blogu są też inne wpisy z inspiracją do powtórek przed egzaminem ósmoklasisty z planszówkami. Wpadajcie!
1. egzamin ósmoklasisty – powtórka słownictwa
2. egzamin ósmoklasisty – powtórka gramatyki
3. egzamin ósmoklasisty – funkcje językowe